چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 7 آذر 1400/ شماره 410
تأثیر کاهش قیمت های جهانی بر قیمت های پایه،توقف نیما در 23 هزار و 500 تومان،ساز مخالف دلار صرافی و آزاد،قیمت های بازار تکرار قیمت روز گذشته،سقف خرید از بهین یاب 7 کالای پتروشیمی حذف شد،افزایش یک هزار واحدی بورس تهران،

 تأثیر کاهش قیمت های جهانی بر قیمت های پایه
سی و چهارمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، امروز، یکشنبه 7 آذر 1400 در حالی اعلام شد که به جز سه کالای افزایشی، قیمت جهانی سایر گروه های پلیمری کاهشی یا بدون تغییر بود. دلار نیمایی که قیمت های امروز با آن محاسبه شد، 23,521 تومان بود که بالاترین نرخ دلار نیمایی سال 1400 است و 79 تومان نسبت به هفته‌ی پیش، افزایش داشت. 

نگاهی به جدول مقایسه ای نشان می دهد کاهش در قیمت های پایه، پررنگ‌تر از کالاهای افزایشی است. پت های نساجی و بطری به ترتیب با 2.9 و 1.7 درصد یعنی 520 تا 809 تومان کمتر از هفته قبل قیمت گذاری شدند و بیشترین کاهش امروز را به نام خود ثبت کردند. در سوی مقابل و در افزایشی ها، پ پ شیمیایی MR230 و ZR230 دیده می شود که با 1.4 درصد افزایش، 587 تومان نسبت به هفته پیش افزایش قیمت یافت و در صدر گروه افزایشی ها ایستاد.

توقف نیما در 23 هزار و 500 تومان
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 23 هزار و 521 تومان رسید و نسبت به یکشنبه 30 آبان 1400، 79 تومان افزایش یافت و قیمت های پایه، با همین نرخ، محاسبه و اعلام شدند. نکته مهم دلار نیمایی امروز میانگین روزانه است که از 23 هزار و 400 تومان به 23 هزار و 300 تومان عقب نشینی کرد.

ساز مخالف دلار صرافی و آزاد
علی رغم افزایش دلار آزاد اما دلار صرافی با نزدیک شدن به فردا، یعنی روز شروع مذاکرات وین، همچنان در حال ریزش است. دلار صرافی ملی که روز گذشته را با 937 تومان کاهش و قیمت 26 هزار و 816 تومان به پایان رساند، امروز نیز روند کاهشی را ادامه داد و با مجموع 404 تومان اُفت تا ساعت 15.00، 26 هزار و 412 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد اما امروز نیز کمی افزایشی بود و به 29 هزار و 250 تومان رسید.

قیمت های بازار تکرار قیمت روز گذشته
امروز و به دنبال کاهش عمده قیمت های پایه، به جز پ پ های mfi پایین، قیمت های بازار، عمدتا بدون تغییر بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس سبک فیلم 100 تا 200 تومان افزایش داشت سایر گروه ها عمدتا تغییری نسبت به روز گذشته نداشتند. در گروه پ پ ها mfi بالاها 100 تا 200 تومان کاهش و در مقابل mfi پایین ها 600 تا 900 تومان افزایش را ثبت کردند. در گروه پ پ شیمیایی، عمده کالاها بدون تغییر و در تعدادی محدود، افزایش دیده میشد. 

سقف خرید از بهین یاب 7 کالای پتروشیمی حذف شد
بورس کالای ایران طی نامه ای به کارگزاری ها اعلام کرد از امروز یعنی 7 آذرماه 1400 خرید از بهین یاب 7 کالای پتروشیمی، بدون سقف محاسبه خواهد شد. ABS، LMP، استایرن بوتادین رابر تیره، پلی اتیلن سبک تزریقی، پلی اتیلن سنگین اکستروژن، پلی اتیلن سنگین دورانی و دی اتیلن گلایکول، کالاهایی هستند که از 7 آذرماه، خرید از بهین یاب آن ها بدون در نظر گرفتن سقف سهمیه محاسبه خواهد شد.

افزایش یک هزار واحدی بورس تهران
بورس تهران که دیروز، اولین روز کاری را، کاهشی به پایان رسانده بود، امروز اما روند افزایشی داشت و شاخص کل در پایان معاملات با 1 هزار و 315 واحد افزایش به 1 میلیون و 368 هزار رسید.


ویکی پلاست| مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟